Dars uchun interfaol metodlar

Главные вкладки

Sinfda 20 ta interfaol o'qitish mashg'ulotlari

Sinfingizda nutqni rag'batlantirish uchun 3 ta samarali interfaol o'qitish strategiyalari

Birinchidan, men ba'zi tadbirlarni diqqat markaziga qo'ymoqchiman. O'quvchilarning quyidagi interaktiv faoliyati sinfingizda ko'proq nutqni rag'batlantirishning eng samarali uchta usulidir.

1. O'ylab ko'ring, juftlashing va baham ko'ring

Muayyan mavzu atrofida muammo yoki savol qo'ying va o'quvchilaringizni juftlashtiring. Har bir o'quvchiga to'g'ri xulosa chiqarishlari uchun etarli vaqt bering va bolalarga o'z xulosalarini o'z ovozlari bilan baham ko'rishlariga imkon bering. Shunday qilib, o'quvchilaringiz mashg'ul bo'ladi, muloqot qiladi va har qachongidan ham ko'proq sinfni eslaydi.

2. Aqliy hujum

Interaktiv aqliy hujum asosan guruh mashg'ulotlarida o'tkaziladi. Jarayon ijodiy fikr va g'oyalarni shakllantirish uchun foydalidir. Aqliy hujum o‘quvchilarga birgalikda ishlashni o‘rganishga yordam beradi va eng avvalo bir-biridan o‘rganadi. Siz ular o'ylab topgan barcha ajoyib g'oyalardan hayratda qolasiz! Sinfingizda foydalanishingiz mumkin bo'lgan ushbu 8 ta qiziqarli aqliy hujum ilovalarini ko'rib chiqing yoki fikrlashni shakllantirish uchun BookWidgets'ning Mindmap vidjetidan foydalaning.

3. Buzz mashg'uloti

Ishtirokchilar bir mavzuga qaratilgan sessiya guruhlarida birlashadilar. Har bir guruhda har bir talaba o'z fikr va g'oyalarini o'z hissasini qo'shadi. Har bir guruhdagi talabalar o'rtasida munozara va hamkorlikni rag'batlantirish. Har bir inson bir-birining fikri va tajribasidan o'rganishi kerak. O'qituvchi sifatida siz o'quvchilaringizga suhbatni boshlash uchun bir nechta kalit so'zlarni berishingiz mumkin.

Albatta, interaktiv o'qitishning boshqa ko'plab g'oyalari ham mavjud. Men faoliyatni turli toifalarga ajratdim:

O'quvchilarning individual faoliyati

O'quvchilarning juftlik faoliyati

O'quvchilar guruhi faoliyati

Interaktiv o'yin faoliyati

O'quvchilarning individual faoliyati

4. Chiqish sliplari

Ular eng yaxshi dars oxirida qo'llaniladi. Siz talabalardan ma'lum bir savol bo'yicha bir daqiqa yozishni so'raysiz. Bu "bugun siz o'rgangan eng muhim narsa nima edi" deb umumlashtirilishi mumkin. Keyin, keyingi sinfingizda bu haqda suhbat ochishni xohlaysizmi, qaror qabul qilishingiz mumkin. Ulardan yozganlarini hali ham eslab qolishlarini so'rashingiz mumkin. Raqamli chiqish qog'ozi shabloniga muhtojmisiz? Buni BookWidgets-dan sinab ko'ring va chiqish slipining imkoniyatlari haqida ko'proq bilib oling.

5. Noto'g'ri tushunchani tekshirish

Talabalarning noto'g'ri tushunchalarini aniqlang. Talabalar noto'g'ri fakt berilganda to'g'ri javob nima ekanligini aniqlay oladimi yoki yo'qligini tekshiring. Bu avvalgi darsni ko'rib chiqishda foydalidir. Bu talabalarni chuqur o'ylashga va barcha imkoniyatlarni tikishga undaydi.

6. Savollarni aylana bilan belgilang

Mavzu bo'yicha savollar ro'yxati (ularni aniq qilib) o'z ichiga olgan ishchi varaq yoki so'rovnoma tuzing va o'quvchilardan javobini bilmaganlarini aylana (yoki tekshirish) qilishni so'rang. Keyin, ular qog'ozni aylantirsin.

Aylanaga o'ralgan turli savollarga oid burchaklar yarating. O'quvchilaringizga burchaklardagi qo'shimcha mashqlar va tushuntirishlar ustida alohida ishlashga ruxsat bering. Talabalaringiz har xil savollarni aylanaga aylantirganligi sababli, siz har bir talabaga burchaklarni ziyorat qilish uchun har xil va shaxsiy buyurtma berishingiz kerak.

7. G'olibdan so'rang

 

Talabalardan doskadagi masalani jimgina hal qilishni so'rang. Javobni oshkor qilgandan so'ng, to'g'ri kelganlarga qo'llarini ko'tarishni buyuring (va ularni ko'taring). Keyin, boshqa barcha talabalar savolni yaxshiroq tushunish va keyingi safar uni qanday hal qilish uchun ko'tarilgan qo'l bilan suhbatlashishlari kerak.

O'quvchining juftlik faoliyati

8. Juft-bo‘lish-takrorlash

Birinchi interaktiv ta’lim darsi g‘oyasida yozgan “O‘ylab ko‘ring-juft-baham ko‘ring” tajribasidan so‘ng siz o‘quvchilardan yangi hamkor topishni va bu yangi hamkorga eski hamkorlikning donoligini baham ko‘rishlarini so‘rashingiz mumkin.

9. O‘qituvchi va talaba

Talabalarga oxirgi darsning asosiy fikrlari haqida fikr yuritishga ruxsat bering. Keyin o'quvchilaringizni juftlashtiring va ularga 2 ta rolni tayinlang. Ulardan biri o'qituvchi, ikkinchisi esa talaba. O'qituvchining vazifasi asosiy fikrlarni chizish, talabaning vazifasi esa o'z ro'yxatidagi nuqtalarni eslatib o'tish va o'qituvchi o'tkazib yuborgan 2 dan 3 gacha nuqtalarni chiqarishdir.

10. Boshqadan hikmat

Shaxsiy aqliy hujum yoki ijodiy faoliyatdan so'ng, o'quvchilarni o'z natijalarini baham ko'rish uchun juftlashtiring. Keyin, sherigining ishini qiziqarli yoki namunali deb bilgan ko'ngillilarni chaqiring. Talabalar ko'pincha o'z ishidan ko'ra hamkasblarining ishlarini omma oldida baham ko'rishga tayyor. Albatta, siz har doim o'z maqsadlarini baham ko'rishni rag'batlantirishingiz mumkin.

11. Majburiy bahs-munozara

Talabalarga juftlikda bahslashishlariga ruxsat bering. Talabalar o'zlarining shaxsiy fikrining qarama-qarshi tomonini himoya qilishlari kerak. Bu ularni o'z e'tiqodlaridan uzoqlashishga undaydi va vaqti-vaqti bilan boshqa rangli oynadan qarashga o'rgatadi.

Variatsiya: sinfning yarmi bir pozitsiyani egallaydi, ikkinchi yarmi boshqa pozitsiyani egallaydi. Talabalar bir qatorga turishadi va bir-biriga qarama-qarshi turishadi. Har bir talaba faqat bir marta gapirishi mumkin, shunda ikkala tomonning barcha talabalari masalani hal qilishlari mumkin.

12. Optimist/pessimist

Juftlikda o‘quvchilar amaliy ish, bayonot yoki mavzuning qarama-qarshi hissiy tomonlarini oladilar. Ularni empatik bo'lishga va vaziyatni o'rganishda chinakam "jonli" bo'lishga undang. Siz yaxshi yechim takliflarini topasiz va talabalaringiz ba'zi ajoyib ijtimoiy ko'nikmalarni o'rganadilar.

13. Tengdoshlarni tekshirish yozish vazifasi

 

Talabalarga yozma topshiriqni bajarishda yordam berish uchun ularni sherigi bilan qoralama almashishga undash. Hamkor inshoni o'qiydi va uch paragrafdan iborat javob yozadi: birinchi xatboshida inshoning kuchli tomonlari ko'rsatilgan, ikkinchi xatboshida inshoning muammolari muhokama qilinadi, uchinchi xatboshida esa sherigi qayta ko'rib chiqishda nimaga e'tibor qaratishini tavsiflaydi. uning inshosi. Talabalar bir-biridan va o'zlaridan ko'p narsalarni o'rganishlari mumkin! Mana yana 10 ta ijodiy o'z-o'zini baholash g'oyalari.

Guruhda ishlash faoliyati

14. Kengashning aylanishi

Ushbu interaktiv ta'lim strategiyasi boshqalarga qaraganda ancha interaktivdir! Sinfingizni turli o'quvchilar guruhlariga ajrating va ularni xonada o'rnatgan har bir doskaga tayinlang. Har bir doskaga bitta mavzu/savol tayinlang. Har bir guruh javob yozgach, keyingi doskaga o‘tadi. Bu erda ular o'z javoblarini oldingi guruhning birinchi javobi ostiga yozadilar. Barcha guruhlar barcha taxtalarni yopguncha xonani aylanib chiqishlariga ruxsat bering. Sizning sinfingizda juda ko'p doska bormi? Planshetlar va BookWidgets interaktiv doskasidan foydalanib ko‘ring.

15. G'olibni tanlang

Sinfni guruhlarga ajrating va ularga bir mavzu/muammo ustida ishlashga ruxsat bering. Javobni/strategiyani qog'ozga yoki raqamli shaklda yozib olishlariga ruxsat bering. Keyin guruhlardan yaqin atrofdagi guruhga o'tishlarini so'rang va ularga javoblarini baholashlariga ruxsat bering. Bir necha daqiqadan so'ng, har bir guruhlarga birlashishga ruxsat bering va ulardan ikkita variantdan eng yaxshi javobni tanlashni so'rang, ular to'liq sinfga taqdim etiladi.

16. Kino ilovasi

Guruhlarda talabalar sinfda muhokama qilingan kontseptsiya yoki hodisadan foydalangan filmlar misollarini muhokama qiladilar, hech bo'lmaganda kino ijodkorlari buni to'g'ri yoki noto'g'ri yo'llarini aniqlashga harakat qilishadi. Tarixiy faktlar, geografik faktlar, taniqli odamlarning tarjimai holi va boshqalarni ko'rsatadigan filmlar haqida o'ylab ko'ring.

Interaktiv o'yin faoliyati

Interaktiv o'quv o'yinlariga to'la interaktiv sinfni yarating. O'yinlar talabalar uchun juda qiziqarli, chunki u o'rganishni yoqtirmaydi. BookWidgets yordamida siz bir necha daqiqada krossvordlar, juftlarni moslashtirish oʻyinlari, bingo oʻyinlari, jumboqlar, xotira oʻyinlari va boshqa koʻplab interaktiv oʻquv oʻyinlarini yaratishingiz mumkin (va Google Classroom integratsiyasi ham mavjud).

17. Krossvord

Krossvord o'yini takroriy faoliyat sifatida foydalanish uchun juda mos keladi. So'zlar ro'yxatini va ularning tavsifini tanlang va BookWidgetlar siz uchun interaktiv krossvord yaratadi. Krossvord o'yini bu zerikarli darslarni qiziqarli tajribaga aylantiradi. Bu yerda ularni qanday yaratish va qaysi mavzular uchun foydalanish mumkinligi (faqat tillarni o‘rgatish uchun emas) haqida ko‘proq o‘qishingiz mumkin!

18. Scrabble

Bo'lim (yoki kurs) sarlavhasidan so'zlarni yaratish uchun harflar to'plami sifatida foydalaning (masalan, mitoxondriyal DNK) va jamoalarga mavzuga imkon qadar ko'proq mos keladigan so'zlarni o'ylab ko'rishga imkon bering. Siz haqiqatan ham skrabl o'ynashingiz va talabalardan yangi o'rganilgan lug'atdan so'z yaratishni so'rashingiz mumkin.

19. Men kimman?

Har bir talabaning orqa tomoniga atama yoki ismni yopishtiring. Siz ularni peshonangizga ham yopishtirishingiz mumkin. Har bir talaba xonani aylanib chiqadi va boshqa talabalarga atamani taxmin qilish uchun "ha yoki yo'q" savollarini beradi. Albatta, bu atama sizning dars mavzusi bilan bog'liq.

20. Bingo

 

Bingo - bu har xil mashqlar uchun ishlatilishi mumkin bo'lgan qiziqarli o'yin: til mashqlari, kirish o'yinlari, matematik mashqlar va boshqalar. Bu erda turli xil bingo imkoniyatlari bilan ushbu blog postiga qarang. Bitta o'yin bilan qancha interaktiv dars mashg'ulotlarini bajarishingiz mumkinligiga hayron qolasiz.

interfaol metodlar

Surat manbasi

Maqola quyidagi manbadan tarjima qilindi: www.bookwidgets.com